Wednesday, December 10, 2014

ornek ketogenic menu 1

bu beslenme duzenini IGde paylasmaya basladigimdan beridir gun icinde ne yedigim, ne kadar yedigim cok soruluyor, ornek menu yazmam rica ediliyordu… ben de bu nedenle birkac ayri ornek menu yazmak, kalori ve makrolari paylasmak istedim, umarim ketogenic beslenmeyi daha iyi anlamaniza yardimci olur… oncelikle intermittent fasting (IF) yani aralikli oruc adi verilen duzende yani gunun sadece belli bir araliginda yemek yedigimi belirtmek isterim. yani oyle sabah 8den aksam 10a kadar, istedigim gibi istedigim saatte yemek yemiyorum. IF’in ne oldugunu da bir sonraki yazimda anlatacagim. yemek saatlerim 12-19 arasinda, 12den once ve 19dan sonra yemek yemiyorum. uc ana ogun uc ara ogun almazsaniz metabolizmaniz yavaslar coktan curutulen bir olgu, bu nedenle ne metabolizmam yavas ne de ara ogunsuz aclik hissediyorum, 12-19 arasi canim ne zaman isterse yiyorum, 19’da agzimi kapatiyorum.
gelelim menumuze:

sabah kalkinca:
bulletproof kahve (kaliteli bir filtre kahve, hindistan cevizi sutu ve/veya hindistan cevizi yagi frother ya da blenderla karistirilir, icine tarcin da konabilir) ben genelde 100 ml hindistan cevizi sutu ve 5 gr hindistan cevizi yagi koyuyorum.
195 kcal, 20 gr yag, 2 gr carb, 1.5 gr protein

kahvalti:
limon sulu, az deniz tuzlu ve karabiberli 1 (70 gr) avocado, 1 buyuk boy (70 gr) yumurta, 20 gr (avuc ici) mozzarella peyniri, 20 gr mantarla yapilan 10 gr saf tereyaginda omlet ve 20 gr (1 bardak dolusu) ispanak, 20 gr (18 adet) badem ve 3 dilim (30 gr) hindistan cevizi…
550 kcal, 47 gr yag, 11 gr carb, 21 gr protein

ara ogun:
100 gr hindistan cevizi sutu, 50 ml su, 30 gr brokoli ve bol baharat ile brokoli corbasi
160 kcal, 15 gr yag, 3 gr carb ve 3 gr protein

ara ogun:
30 gr (15 adet) ceviz ici
195 kcal, 20 gr yag, 4 gr carb, 4 gr protein

ana yemek:
100 gr tavuk gogsu, 30 gr (3 yemek kasigi) ev yapimi domates sosu, 10 gr zeytinyagi ile tavuk sote
220 kcal, 12 gr yag, 2 gr carb, 23 gr protein


toplam gunluk kalori ve makrolar:
1320 kcal, 114 gr yag, 22 gr carb, 52 gr protein

5 comments:

aysegul said...

zaten ana öğünlerde sağlam protein ve yağ alırsak insan daha sonra acıkmıyor öyle kolay kolay :)
benim aklıma takılan mesela ben bir öğünde normal orta boy avokado yesem lor peyniri ile fazla olur mu ? yani bir tam avokadonun toplam kalorisi nedir acaba ? çünkü her site farklı yazıyor ve gerçekten kafam karıştı :/
teşekkür ederim,

Unknown said...

Aysegul, 100 gr avocadoda 160 kcal, 15 gr yag, 9 gram toplam, 2 gr net carb ve 2 gr protein var. orta boy 70 gr civari geliyor cekirdeksiz. ben 3 taneye kadar yiyorum, hicbirsey olmaz :)

aysegul said...

teşekkür ederim :)
ben bir türlü alışamadım ama gerçekten yediğimde harika tok tutuyor, çok seviyorum aslında. benimde sağlıklı yağlara ihtiyacım var aslında, yulaf dışında alternetif arıyorum sabah kahvaltılarına, yumurta filan da çok yiyorum çünkü :)
peynir olarak hangilerini tercih ediyorsun ? ben sadece lor tüketebiliyorum ama o da illa keçi loru olacak :/ onu bulmakta çok zor..

Terazi said...

Ben şimdiye kadar avocado değerlerini, 100 gr. için;
217 kcal
23,5 yağ
0.4 carb
1,9 protein
olarak almıştım!

Şimdi MyFitnessPal'e baktım tekrar ve senin verdiğin değerlerle birebir tutan veriyi tikledim ama onlarca avocado verisi var!

Besinlerin gerçek değerlerini bulmak için bir sürü farklı yere bakmak zorunda olmak ama en sonunda yine de kararsız kalmak çok sinir bozucu gerçekten!

Bunun için önerebileceğin, güvenilir kaynak nedir; web sitesi, PDF documan, vs... paylaşır mısın?

giselle said...

hindistan cevizi sütü hangi makra kullanıyorsunuz?